Nieuw op Instagram: product tagging
Hee ondernemer! Heb jij een webshop en een Instagram account? Ja! Mooi zo. Maak je al gebruik van Insta tagging? Nee? Dan mis je potentiële sales!
Veel merken delen creatieve foto’s van hun producten op Instagram en bereiken op die manier snel en makkelijk een jonge doelgroep. Maar dit kan echt een stuk beter! Zo kun je dus ook de kans van afhaken verkleinen door Instagram tagging te gebruiken. Hiermee voeg je als het ware een link toe aan het product wat je potentiële klant op de foto ziet.
Wanneer deze super handige functie niet gebruikt wordt moet de klant dus eerste de app sluiten naar jouw website gaan om vervolgens in een weer war van producten dat één product te vinden wat hij net had gezien.
Echter er zitten wel wat haken en ogen aan het gebruik van deze handige tool. Zo moet je over een zakelijk Instagram en Facebook account beschikken en is het natuurlijk ook handig als de klant het product ook werkelijk via jouw website mobiel kan kopen.
Als je dit eenmaal werkend hebt gekregen is het ook leuk om te weten dat bij meer dan 9 Instagram post je account er een extra tabblad aan toevoegt. Hier kan je alle producten kunt terug vindend die in je foto’s zijn getagd. Nu kan je met behulp van de statistieken precies zien welk product via Instagram vaak door geklikt word.
Wil jij ook aan de slag met Instagram, of met product tagging? Maar heb je er geen tijd of geduld voor? Dan kan je natuurlijk ook altijd je social media uitbesteden. Neem gerust contact met ons op om nog meer over Instagram te weten te komen en de beste strategie voor jou merk te bepalen.
Recente reacties